PETO rauniotyöryhmä tiedote 7.5.2021

7.5.2021

Suomen Palveluskoiraliitto ry:n, Suomen Pelastuskoiraliitto ry:n ja Pelastusopiston perustama työryhmä on saanut nyt PETO-tarkastuksen ensimmäisen luonnoksen valmiiksi.

Työryhmän jäsenet aloittavat työn seuraavan vaiheen, eli pilottitarkastukset ja -koulutukset.

Mikäli haluatte yhdistyksessänne tai pelastuslaitoksessanne osallistua tähän PETO-tarkastuksen pilottivaiheeseen, voitte olla yhteydessä työryhmän jäseniin pilotti PETO-tarkastuksen järjestämiseksi. Ohjeet pilottitarkastuksen järjestämiseksi saa tällöin työryhmän jäseneltä.

Työryhmä on myös suunnitellut koirakoiden PETO-koulutuspolun luonnoksen, joka tuottaa soveltuvia ja osaavia koirakoita kansalliseen käyttöön. Koulutuspolku on myös osa kansainvälisen pelastustoimen koulutuksiin ja tehtäville hakeutuville pelastuskoiraharrastajille.

Työryhmän jäsenet, joihin voit olla yhteydessä pilotoinnin ja lisätietojen osalta:

Palveluskoiraliitto:

Karoliina Hiltunen karoliina.email@gmail.com